Η βροχερή ημέρα σήμερα μας κράτησε εντός των τειχών του σχολείου. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι η μέρα μας ήταν αδιάφορη και λιγότερο δημιουργική!
Ακούσαμε τους κεραυνούς και είδαμε την καταρακτώδη βροχή συνοδευόμενη από αστραπές. Οι μικροί μας μαθητές όμως σκεφτόταν το επικείμενο τριήμερο και τις βουτιές στη θάλασσα. Η καλοκαιρινή συζήτηση έφερε προβληματισμούς για τα δελφίνια, τους καλύτερους κολυμβητές των ελληνικών θαλασσών! Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο και σταθήκαμε στη μόλυνση του περιβάλλοντος, που απειλεί τον πληθυσμό των δελφινιών.
Το περιβάλλον και η μόλυνση του από άστοχες ενέργειες των ανθρώπων μονοπώλησε το ενδιαφέρον των παιδιών. Αφού διατύπωσαν σκέψεις γύρω από τρόπους μόλυνσης του περιβάλλοντος και πρότειναν λύσεις τέθηκε το εξής ερώτημα:
Η φύση δημιουργεί σκουπίδια; Πού πηγαίνουν τα σκουπίδια της φύσης;
Οι γνώμες των νηπίων διίστανται! Κάποια υποστήριζαν ότι η φύση δημιουργεί σκουπίδια και επιβάλλεται να επέμβουν οι άνθρωποι και άλλα ότι η φύση δε δημιουργεί σκουπίδια και απλά τα εξαφανίζει.
Τελικά τί συμβαίνει από τα δύο;
Προτείναμε στα παιδιά να χωριστούν σε δύο ομάδες (αυτούς που δεν πιστεύουν ότι η φύση δημιουργεί σκουπίδια και αυτούς που πιστεύουν ότι δημιουργεί).
Οι δύο ομάδες κάθονται σε κύκλο και στελεχώνουν τα επιχειρήματά τους ώστε να υποστηρίξουν την άποψης τους. Συντονιστής στην μία ομάδα ήταν ο Ορέστης και στην άλλη ο Δημήτρης.
ΟΜΑΔΑ 1
- Τα φύλλα των δέντρων τα ρουφάει το χώμα, λιώνουν
- Τις φλούδες των φρούτων τις τρώνε τα έντομα ή λιώνουν στο χώμα.
- Τα φύλλα των δέντρων τα παίρνει ο αέρας, τα μαζεύουν οι άνθρωποι
-Τις φλούδες των φρούτων πρέπει να τις μαζέψουν οι άνθρωποι αλλιώς θα μείνουν για πάντα εκεί.
κτλ.
Στη συνέχεια -στην ολομέλεια- οι συντονιστές των ομάδων εξέθεσαν τα επιχειρήματά τους, διαφώνησαν, ανέπτυξαν την κριτική τους σκέψη. Εντέλει υποχώρησε η ΟΜΑΔΑ 2 (η φύση δημιουργεί σκουπίδια) αφού η ΟΜΑΔΑ 2 (η φύση δε δημιουργεί σκουπίδια) έπεισε με τα στοιχεία που συγκέντρωσε και τα ακλόνητα επιχειρήματα, που παρουσίασε.
Επέκταση: Αν η δραστηριότητα γινόταν στα μέσα του σχολικού έτους θα μπορούσαμε να εκπονήσουμε μια σειρά πειραμάτων ώστε να αποδειχτεί η ορθότητα των επιχειρημάτων.
Σχόλιο: Στο σχολείο μας εφαρμόζεται κατά κόρον η ομαδοσυνεργατική μέθοδος, Αρχικά σε ομάδες 2 ατόμων και σταδιακά φτάνουν τα 5. Συνεπώς εξοικειώνονται τα παιδιά με τη μέθοδο αυτή από την αρχή του ακαδημαϊκού έτους. Πλέον τα νήπια μπορούν να αλληλεπιδρούν αποτελεσματικά ακόμη και σε πολυμελής ομάδες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου