Τρίτη 7 Μαρτίου 2023

Εργαστήρια δεξιοτήτων του Θεματικού Κύκλου: Ζω καλύτερα Ευ-Ζην - «Διατροφή»

 

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων πραγματοποιήθηκαν δράσεις με κεντρικό θέμα τη Διατροφή. Ορισμένες από τις δράσεις που πραγματοποίησαν οι νηπιαγωγοι:

Η αφόρμηση δόθηκε από το θεατρικό που είχαμε παρακολουθήσει «Το δέντρο που έδινε».

  • Ο ι νηπιαγωγοί καταγράφουν τις αρχικές ιδέες των παιδιών για το τι θεωρούν σωστή διατροφή και στη συνέχεια παρακολουθούν στο διαδίκτυο βίντεο για την πυραμίδα της διατροφής. Συγκρίνουν τις αρχικές τους ιδέες με την πυραμίδα. Χωρίζουν τροφές που έχουν κόψει στις αντίστοιχες ομάδες τροφών (φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά, όσπρια κτλ.). Χτίζουν στο έδαφος με υλικά της τάξης και άδειες συσκευασίες τροφίμων την πυραμίδα αποτυπώνοντάς την και σε ατομικό φύλλο εργασίας. Δημιουργούν και μία «αστεία» πυραμίδα. Την σχεδιάζουν, κολλάνε τις τροφές που επιθυμούν, τις καταγράφουν και τιτλοφορούν την πυραμίδα τους.

  

    

  • Δίνουν εντολές στο ρομποτάκι είτε να αποφύγει τις ανθυγιεινές τροφές είτε να ακολουθήσει μία συγκεκριμένη ομάδα τροφών π.χ. δημητριακά.

   

  • Διαβάζουμε το βιβλίο και παρακολουθούν τα παιδιά στο διαδίκτυο «Μια πολύ πεινασμένη κάμπια» του Carl Eric. Προβληματίζονται για την λαιμαργία της. Προσπαθούν να απαντήσουν στην ερώτηση «Ποιος είναι ο σωστός τρόπος πρόσληψης των τροφών όσον αφορά την ποσότητα και το είδος; Διαχωρίζουμε τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές τροφές που έφαγε η κάμπια. Σκέφτονται μέσα από μαθηματικές πράξεις. Πόσα φαγητά έφαγε; Αν βγάλουμε τα ανθυγιεινά πόσα υγιεινά έφαγε τελικά … Φτιάχνουν αυτοσχέδιο επιτραπέζιο και παίζουν με τα μαθηματικά.        

     


  • Φτιάξαμε μηλόπιτα. Τα παιδιά ονομάτισαν τα υλικά, τα κατέγραψαν, τα αρίθμησαν και έγραψαν τη συνταγή και σε ατομικό φύλλο. Την ψήσαμε και … καλή όρεξη!

   


  • Διατροφή και γυμναστική για ένα δυνατό σώμα και ένα εύστροφο μυαλό! Μοντέλο γίνεται ένα νήπιο. Ξαπλώνει και οι υπόλοιποι ζωγραφίζουν το περίγραμμά του. Χωρίζουν το σώμα του στη μέση. Στη μία πλευρά η μία ομάδα κολλάει τροφές που μας δυναμώνουν και τις καταγράφει και η δεύτερη ομάδα καταγράφει με όλα όσα μπορούν να κάνουν για να δυναμώσουν το σώμα τους.


  • Η αξιολόγηση και αποτίμηση των εργαστηρίων αποτυπώνεται ανάγλυφα στο φύλλο που ζωγράφισε ένα νήπιο.


Υγιής σημαίνει να πίνεις πολύ νερό, να γυμνάζεσαι, να βοηθάς τη μαμά στις δουλειές, να τρως φρούτα!!!!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ανάρτησή μου

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΜΑ!