Η επιστήμη απάντησε στο ερώτημα: ΤΟ ΑΒΓΟ! Κι εμείς ως Μικροί Επιστήμονες ξεκινήσαμε την εβδομάδα μας θέλοντας να μάθουμε πληροφορίες για το αβγό.
Στην ολομέλεια τα νήπια ανέφεραν ό,τι γνωρίζουν για το αβγό και παρατήρησαν εικόνες για τον κύκλο ζωής της κότας. Απορίες και διαφωνίες με την παρατήρηση και τη συζήτηση λύθηκαν και κατέληξαν σε συμπεράσματα που αφορούσαν τα μέρη που αποτελείται ένα αβγό και τη σειρά του κύκλου ζωής του.
Στη συνέχεια οργανώθηκαν και πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις:
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 3 ομάδες με ένα στόχο η καθεμία: δημιουργία ιστορίας, κατασκευή αφίσας, κατασκευή του κύκλου ζωής της κότας. Η ομαδοσυνεργατική προσέγγιση αναπτύσσει θετικές σχέσεις μεταξύ των παιδιών και δημιουργεί υψηλής ποιότητας μαθησιακές εμπειρίες και το αποτέλεσμα πάντα ενθουσιάζει τα παιδιά.
- Οι εκπαιδευτικοί αντλώντας αφορμή από τον τίτλο της ιστορίας που έδωσαν τα παιδιά, «Κότες και Χήνες», ζήτησαν από τα παιδιά να σκεφτούν σε τι διαφέρουν και σε τι μοιάζουν οι κότες με τις χήνες. Οι απαντήσεις των παιδιών καταγράφηκαν στο παρακάτω σχεδιάγραμμα
Τα νήπια χωρίστηκαν σε 3 ομάδες. Τους δόθηκαν 3 αντίστοιχα ρήματα/ερωτήματα για να σκεφτούν και να απαντήσουν:
τι έχουν τα κοτοπουλάκια
τι είναι τα κοτοπουλάκια
τι μπορούν να κάνουν τα κοτοπουλάκια
Η κάθε ομάδα έπρεπε να δώσει τόσες απαντήσεις όσες ήταν τα μέλη της. Οι απαντήσεις καταμετρήθηκαν και συγκρίθηκαν: περισσότερες, λιγότερες ή ισοπαλία… Ισοπαλία.
Όμως τι μπορούμε να κάνουμε ένα αβγό; Από όλες τις απαντήσεις επιλέξαμε τη σαλάτα.
ΙΔΕΑ: Ας κατασκευάσουμε μία αβγοσαλάτα! Τι μπορούμε να βάλουμε μέσα; Τα νήπια διάλεξαν τα υλικά που θέλουν να φέρουν από το σπίτι. Την επόμενη μέρα τα νήπια κατέγραψαν τα υλικά, φτιάξαμε τη σαλάτα μας και φυσικά τη φάγαμε!!!
Και φυσικά τι ποιο διασκεδαστικό από μία αβγομαχία! Ο καθένας έφερε από ένα αβγό και ο αγώνας ξεκίνησε …
Και νικητής το Κίτρινο Αβγό!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου