Μία από τις δράσεις στο πρόγραμμα του
etwinning «Hello Autumn» που συμμετέχει το νηπιαγωγείο μας ήταν
και η δημιουργία λογότυπων. Ένα από τα λογότυπα που δημιουργήσαν τα νήπια με τις
εκπαιδευτικούς αφορούσε και το συμπαθέστατο σκαντζοχοιράκι. Με αφορμή, λοιπόν, αυτή τη δράση οι εκπαιδευτικοί αποφάσισαν να αξιοποιήσουν το ενδιαφέρον και τη φυσική περιέργεια των παιδιών που έδειξαν για τον σκαντζόχοιρο.
Τα νήπια συγκεντρώνουν πληροφορίες για
να το περιγράψουν, για να μάθουν τι τρώει, ποιοι είναι οι εχθροί του, για τη
συμπεριφορά του και γενικότερα για τη ζωή του μέσα από προσωπικές εμπειρίες και
βιώματα, αλλά και από το διαδίκτυο και βιβλία.
Παρακολουθούν βίντεο και ακούν τραγούδια και παραμύθια.
Στη συνέχεια χωρίζονται σε 3 ομάδες
και στην κάθε ομάδα δίνεται από μία πατάτα. Τι μπορούν να βάλουν για αγκάθια;
Ιδέες πολλές ακούγονται και στο τέλος η κάθε ομάδα διαλέγει ένα υλικό:
οδοντογλυφίδες, σπόρια και πινέζες.
Τα σκαντζοχοιράκια των νηπίων μαζί με
αυτό των εκπαιδευτικών δημιουργούν μία δική τους σκαντζοχοιρο-ομάδα!
Μα πόσο γλυκό αυτό το ζωάκι!!! Γλυκό;
… Μήπως να φτιάξουμε και ένα γλυκό; Ιδέα φοβερή το μεσημεριανό να συνοδευτεί με
γλυκό! Ένας σκαντζοχοιροκορμός!!!
Τα νήπια τοποθετούν τα υλικά στο
τραπέζι, βρίσκουν ποια είναι και καταγράφουν μόνα τους τη συνταγή στον ασπροπίνακα.
Μετά τη θεωρία τα νήπια περνούν στην πράξη χρησιμοποιώντας όλες τις αισθήσεις τους αφού κόβουν, ανακατεύουν, μυρίζουν, παρατηρούν, ακούν τις ερωτήσεις των εκπαιδευτικών, σκέφτονται και απαντούν. Κάθε υλικό έχει και κάποιο σκοπό! «Το ζαχαρούχο γάλα τι γεύση θα δώσει; Τι χρώμα έχει; Γιατί βάζουμε κακάο, τι θα γίνει; Όταν βάλουμε τα μπισκότα στο μείγμα μας λέτε να αλλάξει σε κάτι; Τα αμύγδαλα γιατί θα τα χρειαστούμε και πώς θα τα τοποθετήσουμε; …».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου