Τα παιδιά της
προσχολικής ηλικίας έχουν έμφυτη περιέργεια για τον κόσμο γύρω τους. Παρατηρούν
και ερμηνεύουν τα φαινόμενα της φύσης, της κοινωνίας και της τεχνολογίας,
αναπτύσσοντας έτσι την αντίληψή τους για το περιβάλλον. Οι πρώιμες αυτές ιδέες
και αντιλήψεις είναι σημαντικές, καθώς αποτελούν τη βάση για τη μετέπειτα
μάθηση των θετικών επιστημών. Τα πειράματα ενθαρρύνουν τα παιδιά να
εξερευνήσουν και να ανακαλύψουν και για
αυτό τα επιλέγουμε με κάθε αφορμή.
Δύο φθινοπωρινά πειράματα πραγματοποιήσαμε καθώς προσπαθούσαμε να απαντήσουμε σε δύο ερωτήματα που αναδύθηκαν από τα νήπιά μας καθώς μαθαίναμε πληροφορίες για όλα όσα σχετίζονται με την εποχή του φθινόπωρου μέσα από το πρόγραμμα e-twinning που συμμετέχουμε:
- Γιατί τα φύλλα αλλάζουν χρώμα το φθινόπωρο;
- Τι βυθίζεται και τι επιπλέει από τα φθινοπωρινά υλικά που συγκεντρώσαμε κατά τη διάρκεια του προγράμματος;
Για το πρώτο ερώτημα οι εκπαιδευτικοί
συγκέντρωσαν τα υλικά (οινόπνευμα, γυάλινα βάζα, φίλτρα καφέ, χρωματιστά φύλλα
και κουτάλι) και συντόνιζαν τη διαδικασία. Τα νήπια ταξινόμησαν τα φύλλα
ανάλογα με το χρώμα και χωρίστηκαν στις αντίστοιχες ομάδες. Η κάθε ομάδα,
έχοντας ένα φύλλο παρατήρησης, πραγματοποιούσε το πείραμα και συγχρόνως κατέγραφε
τα υλικά, τις υποθέσεις της και το αποτέλεσμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου