Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου 2024

Μαθαίνω μέσα από τα παραμύθια!

 

Αυτή την εβδομάδα αξιοποιήσαμε δύο ιστορίες για να πραγματοποιήσαμε διάφορες δράσεις.

Στην πρώτη ιστορία ακούγοντας τα παιδιά την περιπέτεια ενός αγοριού μαθαίνουν για το πώς ζουν οι άνθρωποι στο Βόρειο Πόλο, οι Εσκιμώοι ή πιο σωστά οι Ινουί. Τα νήπια μέσα από τις δράσεις είναι σε θέση να περιγράψουν τις συνθήκες διαβίωσης των Ινουί, τι χρησιμοποιούν για να ντυθούν, πώς ονομάζεται το σπίτι τους και από τι είναι φτιαγμένο, τις διατροφικές συνήθειες, τα μέσα μετακίνησης και τέλος να εντοπίσουν τις διαφορές με τον δικό τους τρόπο ζωής.

Στη συνέχεια τα νήπια αποφασίζουν να κατασκευάσουν το αγόρι με το ιγκλού του. Επιλέγουν τα υλικά και ξεκινούν…



 

Ήρθε η ώρα και για το πείραμα «Μαθαίνω για την τήξη και την πήξη». Οι νηπιαγωγοί θέτουν ερωτήσεις: «Ο πάγος  τι είναι; Πώς σχηματίζεται; Μπορούμε να φτιάξουμε κι εμείς;…» Με διερευνητικές ερωτήσεις από τις νηπιαγωγούς τα νήπια μεταξύ τους μοιράζονται τις απορίες, τις εμπειρίες και τις γνώσεις τους.

Ας εφαρμόσουμε όσα μάθαμε ή υποθέτουμε λίγο πιο διασκεδαστικά. Χρησιμοποιούμε πλαστικά ποτηράκια, νερό, τέμπερες, γλωσσοπίεστρα. Ανακατεύουμε και τα βάζουμε στην κατάψυξη. 

 

Την επόμενη μέρα τα βγάζουμε από την κατάψυξη, τι θα γίνουν τα χρωματιστά μας παγάκια και τι μπορούμε να κάνουμε; … Μα να ζωγραφίσουμε, φυσικά! Χωριζόμαστε σε ομάδες και ξεκινάμε...

 

  


Η δεύτερη ιστορία «Το μαγικό γάντι» μπορεί να είναι χειμωνιάτικη και αυτή αλλά η θεματολογία τελείως διαφορετική. Καταφέρνει να δείξει πόσο είναι στο χέρι των ηρώων η ανεκτικότητα και η αποδοχή του άλλου, του διαφορετικού όταν το μόνο που σου ζητεί είναι προστασία, αγάπη και κατανόηση.

Μετά την αφήγηση ακολουθούν πραγματολογικές ερωτήσεις, δραματοποίηση και δραστηριότητες γλώσσας και μαθηματικών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ανάρτησή μου

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΜΑ!