Την τελευταία
εβδομάδα πριν τις διακοπές του Πάσχα συζητήσαμε για τα έθιμα που υπάρχουν.
Ανάμεσα σε πολλά είναι και το βάψιμο των αβγών. Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος
βάψαμε και στο νηπιαγωγείο μας.
Τα παιδιά έμαθαν
πρώτα γιατί τα βάφουμε κόκκινα και στη συνέχεια ακολουθήσαμε τη διαδικασία
βήμα-βήμα. Πρώτα τα βράσαμε, στη συνέχεια τα ζωγραφίσαμε με λαδοπαστέλ και στο
τέλος τα βουτήξαμε στην κόκκινη μπογιά. Όμως πού θα τα βάλουμε για να μη μας σπάσουν;
Έτσι δημιουργήθηκε η ιδέα της κατασκευής μίας αβγοθήκης. Διάλεξαν σαν σχέδιο
την κοτούλα, γιατί αυτή μας δίνει τα αβγά. Την έκοψαν, τη στόλισαν και έφτιαξαν
τη φωλίτσα της με πήλινα κεσεδάκια από γιαούρτι (επαναχρησιμοποίηση)! Έτοιμη…
Αφού είδαμε ότι στα
παιδιά αρέσουν τα μαθηματικά και αντιλαμβάνονται τις έννοιες αυτές, ας το
κάνουμε λίγο πιο δύσκολο.
Τα παιδιά κλήθηκαν
να λύσουν μία μαθηματική πρόκληση για να αποφασίσουν ποιο σύμβολο θα αλλάξουν
για να είναι σωστή η «εξίσωση». Το πρώτο βήμα ήταν να βρουν αν ήταν σωστή και
το δεύτερο αν ήταν λάθος ποιο θα έπρεπε να αντικαταστήσουν. Στα παιδιά δόθηκε η
οδηγία ότι το Ο=1 και Χ=2.
π.χ. Ο+Χ=3 είναι
σωστό, Ο+Ο=3 είναι λάθος Ο → Χ
Κάθε παιδί έδινε
την απάντηση του και στη συνέχεια ελέγχαμε το αποτέλεσμα.
Τα παιδιά με
αυτή τη δραστηριότητα κατανοούν την αντιστοιχία συμβόλου-ποσότητας, θεμελιώδες
βήμα για την ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης. Επιπλέον, αναπτύσσουν τη λογική
σκέψη και της επίλυσης προβλήματος, καθώς αναλύουν την «εξίσωση», εντοπίζουν αν
είναι σωστή ή λάθος, και σκέφτονται ποιο σύμβολο πρέπει να αντικαταστήσουν. Επίσης,
κατανοούν την έννοια της ισότητας και της ανισότητας και ενθαρρύνονται στην
λεκτική επικοινωνία και αιτιολόγηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου