Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2021
Η γεωμετρία συναντάει την τέχνη της ζωγραφικής
Ενώ οι περισσότεροι πιστεύουν ότι τα «πραγματικά» μαθηματικά διδάσκονται σε μεγαλύτερες ηλικίες εμείς οι νηπιαγωγοί και οι μικροί μας μαθητές ερχόμαστε να επιβεβαιώσουμε την άποψη του J. Bruner: Ότι μπορούμε να διδάξουμε ό, τι θέλουμε και σε οποιαδήποτε ηλικία αρκεί να βρούμε τον κατάλληλο τρόπο.
Η γεωμετρική σκέψη των παιδιών μπορεί να αναπτυχθεί -ανεξάρτητα από την ηλικία- σε πέντε στάδια. Σύμφωνα με τη θεωρητική προσέγγιση του Van Hiele η αντίληψη των γεωμετρικών αντικειμένων ακολουθεί διαφορετικά στάδια που προσδιορίζονται με βάση τα χαρακτηριστικά της εσωτερικής οργάνωσης της γεωμετρίας (σ. 162, Μικρά παιδιά μεγάλα μαθηματικά νοήματα, Τζεκάκη Μ., Αθήνα 2007,εκδ. Gutenberg).
Έτσι εμείς προσεγγίσαμε έννοιες όπως σημείο, ευθεία, παράλληλες και τεμνόμενες ευθείες, ομόκεντροι κύκλοι, μοτίβο και φυσικά τις ιδιότητες των σχημάτων μελετώντας τέσσερις ζωγράφους (V. Kadinsky, P. Klee, Mondrian, J. Miro). Η προσέγγιση του θέματος γίνεται διαθεματικά, διεπιστημονικά μέσω της ανακαλυπτικής και ομαδοσυνεργατικής μεθόδου και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Το τελικό project θα παρουσιαστεί από το παιδιά. Μέχρι τότε σας παρουσιάζουμε κάποιες από τις δουλειές τους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Η ανάρτησή μου
-
Με αφορμή το έντονο ενδιαφέρον των μαθητών μας για την μυθολογία, την ιστορία, τη λογοτεχνία, καθώς και τους δύο μαθητές με το όνομα "Ο...
-
Η παραμονή στο ολοήμερο αίρει μεγάλο ενδιαφέρον για τις διατροφικές μας συνήθειες. Έτσι, ορμώμενοι οι εκπαιδευτικοί από πολλούς μαθητές, ο...
-
1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΝΕΟΥ ΡΥΣΙΟΥ + ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ Σχολεία ανοιχτά στην κοινωνία, προωθώντας τη συνδιδασκαλία και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων το...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου