1. Πείραμα Θερμότητας
Τα παιδιά επιλέγουν διάφορα υλικά, κάποια τα φέρνουν από το σπίτι τους.
Στον ασπροπίνακα τα καταγράφουμε. Κάνουμε υποθέσεις ποιο θα λιώσει, ποιο όχι, το σημειώνουμε.
Πηγή θερμότητας που προτάθηκε το καλοριφέρ, ο ήλιος στην αυλή και ο φούρνος. Επιλέξαμε το τρίτο για ταχύτερα αποτελέσματα, ιδού τι αντικρύσαμε μετά από 10 λεπτά. Σημειώνουμε στον απροπίνακα ποια πρόβλεψη επιβεβαιώθηκε και ποια όχι. 7 στα 7 μαντέψαμε σωστά, μπράβο μικροί μου επιστήμονες
2.Πείραμα για τη διάθλαση του φωτός
Για να κατανοήσουν τα νήπια τη διάθλαση του φωτός για το σχηματισμό του ουράνιου τάξου οργανώνονται διάφορες δράσεις.
Παρακολουθούν βιντεάκι στο διαδίκτυο που μας εξηγεί πώς το φως του ήλιου διαθλάται στη σταγόνα της βροχής και μετατρέπει το λευκό φως σε όλα τα χρώματα από τα οποία αποτελείται.
Τοποθετούμε στη σειρά τις εικόνες στο διαδραστικό για να δημιουργήσουμε ένα ουράνιο τόξο.
Δημιουργούν τα ίδια τα παιδιά ένα ουράνιο τόξο στην τάξη. «Τι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για ήλιο;» «Φακό». «Για σταγόνα της βροχής»; «Ένα ποτήρι με νερό», λένε τα περισσότερα παιδιά και δοκιμάζουμε, αλλά χωρίς επιτυχία. «Γιατί;» Κάποια νήπια ανακαλούν το βιντεάκι που είδανε ότι οι σταγόνες είναι σαν πρίσμα. «Αλλά έχεις κυρία πρίσμα;» «Για να βοηθήσω λίγο!»
Υλικά: Φακός, cd και ασπροπίνακάς.
Μεταφέρουν στο χαρτί τις γνώσεις τους. ΠΡΟΣΟΧΗ: Τοποθετώ σωστά τον ήλιο, τη βροχή, τον εαυτό μου και το ουράνιο τόξο.
Τα νήπια αποφασίζουν να δημιουργήσουν και μία μακέτα. Χωρίζονται σε ομάδες η 1η βάφει τη βάση, η 2η φτιάχνει τον ήλιο, η 3η τη βροχή και η 4η το ουράνιο τόξο. Διαλέγουν τα υλικά και ξεκινάνε. Συναρμολογούν πάνω στη βάση και στο τέλος ζωγραφίζουν τον εαυτό τους και τον τοποθετούν στη σωστή θέση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου