Η δημιουργία αξιών, θετικών στάσεων, η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και η άρση στερεοτύπων αποτελούν κύριους στόχους των Νέων αναλυτικών Προγραμμάτων όχι μόνο του Νηπιαγωγείου αλλά και όλης της εκπαιδευτικής «πυραμίδας». Οι παγκόσμιες ημέρες αποτελούν άριστες ευκαιρίες για την καλλιέργεια των παραπάνω δεξιοτήτων.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές οργάνωσαν μία θεματική προσέγγιση για να τιμήσουν την Τρίτη ηλικία. Μέσα από τις δράσεις που συμμετείχαν οι μαθητές κατανόησαν τις ανάγκες αυτών των ανθρώπων, την προσφορά τους στην οικογένεια και το ρόλο, που διαδραματίζουν στη ζωή τους.
1. Η εισαγωγή του θέματος έγινε με το παρακάτω ποίημα:
ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΛΟΥΝΤΕΜΗΣ - [Γιαγιά, βάλε και άνθη νερατζιάς]
Σήμερα θέλω παραμύθι γι’ αγάπη, γιαγιά∙
μόνο γι’ αγάπη
και…-μην ξεχάσεις-
βάλε και άνθη νεραντζιάς μέσα.
Θέλω πολλή μοσκοβολιά από άνθη νεραντζιάς.
Βάλε και νύχτα με ανήσυχα άστρα.
Βάλε και σιωπή, πολλή σιωπή,
φορτωμένη με χτυποκάρδια.
Βάλε μέσα και δάκρυα
-όχι, μη βάζεις δάκρυα-
βάλε μέσα φιλιά.
Πρόσεξε όμως να μην πονάνε
γιατί είναι πολύ απαλό το στόμα της.
Έτσι γιαγιά;
Λοιπόν… Καληνύχτα.
2. Στην παρεούλα πραγματοποιήθηκε συζήτηση και σύντομη πραγματολογική ανάλυση του ποιήματος.
3. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 3 ομάδες. Κάθε ομάδα είχε μία εκπαιδευτικό. Οι μαθητές κάθονται σε κύκλο. Τον πρώτο στίχο τον λέει η νηπιαγωγός πχ «Με τον παππού και τη γιαγιά…» κάθε παιδί συμπληρώνει με ένα στίχο τη ρήση του προηγούμενου ακολουθώντας τη φορά του ρολογιού. Τέλος διαβάζουμε τα ποιήματα στην ολομέλεια.
![]() |
Ομάδα 1η |
![]() |
Ομάδα 2η |
![]() |
Ομάδα 3η |
5. Εικαστικά: Τα ποιήματα εκτυπώθηκαν σε Α4 ποίημά και οι μαθητές κλήθηκαν στην κενή σελίδα να κάνουμία ζωγραφιά για τον παππού και τη γιαγιά. Όσοι ήθελαν έγραψαν «χρόνια πολλά παππού/ γιαγιά».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου