Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε φέτος στο πρόγραμμα «Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο … στο Δημοτικό … Χτίζοντας γέφυρες» από το κέντρο πρόληψης «Ελπίδα». Το υλικό δημιουργήθηκε από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ΙΡΙΔΑ που είναι αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία και είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας του δήμου Ν. Ιωνίας και τοπικών φορέων και του ΟΚΑΝΑ, ο οποίος φέρει και την επιστημονική εποπτεία.
Ο στόχος του προγράμματος ήταν να
καλλιεργήσει και να ενισχύσει τις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες των
παιδιών, ώστε να διευκολυνθεί η ομαλή μετάβασή τους από το Νηπιαγωγείο στο
Δημοτικό. Παράλληλα, επιδιώχθηκε να τους προσφερθούν τα κατάλληλα εφόδια για να
ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις καθημερινές απαιτήσεις και προκλήσεις της
ζωής τους.
Κατά την Εκπαιδευτική μετάβαση,
παρατηρούνται αλλαγές όχι μόνο στην προσωπική ανάπτυξη του παιδιού αλλά και στο
πλαίσιο της οικογένειας και της κοινωνίας στην οποία ανήκει. Το παιδί έρχεται
αντιμέτωπο με πλήθος νέων απαιτήσεων – γνωστικών, συναισθηματικών και
κοινωνικών – τις οποίες καλείται να διαχειριστεί μέσα σε προκαθορισμένα
πλαίσια. Η είσοδος στο Δημοτικό σχολείο, που αποτελεί έναν νέο και άγνωστο χώρο
σε σχέση με το οικείο περιβάλλον του Νηπιαγωγείου, συνιστά ένα σημαντικό
γεγονός στη ζωή του παιδιού, καθώς συνοδεύεται από πολλές και σημαντικές
αλλαγές που δεν περιορίζονται μόνο στη χρονική στιγμή της μετάβασης, αλλά επηρεάζουν
και τη μετέπειτα πορεία του.
Μια τέτοια εμπειρία μετάβασης θεωρείται επιτυχής όταν το παιδί αναπτύσσει θετική στάση απέναντι στο σχολείο, στους συμμαθητές και στους εκπαιδευτικούς. Το ζητούμενο είναι το παιδί να απολαμβάνει τη διαδικασία της μάθησης, να συμμετέχει ενεργά στην ομάδα και να αισθάνεται ικανό να ανταποκρίνεται με αυτοπεποίθηση στις μελλοντικές του εμπειρίες.
Το πρόγραμμα ήταν οργανωμένο σε 7
εργαστήρια με δραστηριότητες βασισμένες στο βιωματικό τρόπο μάθησης και στην
συνεργατική μάθηση.
1ο Εργαστήριο: «Η χρονοκάψουλα
των αναμνήσεων»
Ζητήθηκε από κάθε παιδί να ζωγραφίσει
τι θυμάται από αυτά τα δύο χρόνια στο Νηπιαγωγείο και τι αναμνήσεις έχει. Το κάθε
παιδί παρουσίασε τι ζωγραφιά στην ολομέλεια και την τοποθέτησε στην
χρονοκάψουλα των αναμνήσεων που κατασκευάστηκε. Η χρονοκάψουλα θα μείνει στο
Νηπιαγωγείο για να τη βρουν τα παιδιά της επόμενης χρονιάς.
2ο Εργαστήριο: «Ο/H super ΉΡΩΑΣ/ΗΡΩΙΔΑ»
Ζητήθηκε από τα παιδιά να
απεικονίσουν στο χαρτί τον/την σούπερ ήρωα/ηρωίδα που θα ήθελαν να είναι ή να
δημιουργήσουν έναν/μία δικό/ή τους και να σκεφτούν και τις δυνάμεις που θα ήθελαν
να έχει. Στη συνέχεια, τον/την παρουσίασαν στην ολομέλεια και συζήτησαν για το
πώς οι δυνάμεις του/της θα τους βοηθήσουν στο ταξίδι τους στο Δημοτικό.
3ο Εργαστήριο: «Τα
συναισθήματά μου…»
Προβλήθηκε το βίντεο «Pip: A short Animated Film by Southern Guide Dogs» και στη συνέχεια στην ολομέλεια
σχολίασαν τι είδαν, τα συναισθήματα του ήρωα, πώς τα αντιμετώπισε, πώς θεωρούν
ότι θα είναι η πρώτη μέρα στο σχολείο, πώς νιώθουν κ.α.
4ο Εργαστήριο: «Γράμμα στο
Δημοτικό»
Τα παιδιά συζήτησαν στην ολομέλεια
πώς φαντάζονται ότι θα είναι στην Α΄ Δημοτικού και προτάθηκε να γράψουν ένα
γράμμα με αποδέκτη τους μαθητές της Α΄ τάξης. Με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών
τέθηκαν ερωτήσεις και απορίες και το έστειλαν στον κ. Γιώργο το δάσκαλο της Α΄
τάξης. Δάσκαλος και μαθητές απάντησαν σε όλες τις ερωτήσεις και επορίες των
παιδιών. Οι απαντήσεις διαβάστηκαν και συζητήθηκαν στην ολομέλεια εκφράζοντας
τα παιδιά τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους.
5ο – 6ο Εργαστήριο:
«Το τρένο των επιθυμιών»
Τα παιδιά δημιούργησαν μία ζωγραφιά
όπου απεικονίζεται ένα τρένο με αφετηρία το Νηπιαγωγείο και τέρμα το Δημοτικό.
Ζωγράφισαν τα εφόδια που πήραν στο Νηπιαγωγείο και τι καινούριο θέλουν να
ζήσουν στο Δημοτικό. Στο τέλος, αποτύπωσαν πώς φαντάζονται στο Δημοτικό και τι
θέλουν να μάθουν.
7ο Εργαστήριο: «Είναι εξυπνότερο να ταξιδεύουμε ως Ομάδα»
Προβλήθηκε το βίντεο «It’s smarter to travel in groups» και στη συνέχεια τα παιδιά
δημιούργησαν τη δική τους κάρτα επιβίβασης/εισιτήριο.
Ευχόμαστε στα νηπιάκια μας καλή αρχή στο καινούριο τους ταξίδι! Να είναι γεμάτο όμορφες και γλυκιές εμπειρίες!
Επίσης, ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στον κ. Γιώργο Αφθονίδη και τους μαθητές του Α2 για τη συνεργασία τους και προθυμία τους να μας βοηθήσουν στο ξεκίνημα αυτού του ταξιδιού "χτίζοντας την πρώτη γέφυρα"!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου