Παρασκευή 20 Ιουνίου 2025

Etwinning-«Fun Mathematics»-Μια μαθηματική περιπέτεια με φίλους από την Ευρώπη

 

Με ιδιαίτερη χαρά και ενθουσιασμό, το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε τη φετινή σχολική χρονιά στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning, ένα πρόγραμμα που ενώνει σχολεία από διάφορες χώρες της Ευρώπης μέσα από συνεργατικά έργα και παιδαγωγικές δράσεις.

Το έργο μας με τίτλο «Fun Mathematics», υλοποιήθηκε σε συνεργασία με σχολεία από Ελλάδας, Ρουμανίας, Πολωνίας, Τουρκίας, Ιταλίας και είχε ως στόχο να ενισχύσει δεξιότητες όπως η επικοινωνία, η συνεργασία, η δημιουργικότητα και η πολιτισμική κατανόηση των παιδιών.

Κατά τη διάρκεια του έργου, οι μικροί μας μαθητές/τριες:

1. Αντάλλαξαν δημιουργίες και μηνύματα με συνομηλίκους τους από άλλες χώρες,

2. Συμμετείχαν σε ψηφιακές και βιωματικές δραστηριότητες, 

3. Γνώρισαν νέους πολιτισμούς, γλώσσες και τρόπους ζωής,

4. Ένιωσαν πως ανήκουν σε μια ευρύτερη ευρωπαϊκή κοινότητα.

Μέσα από το πρόγραμμα ενισχύθηκε η αυτοεκτίμηση, η υπευθυνότητα, η φαντασία και η χαρά της μάθησης, ενώ τα παιδιά έμαθαν να δουλεύουν συνεργατικά και με σεβασμό στη διαφορετικότητα.

Το έργο μας αναρτήθηκε στην πλατφόρμα του eTwinning και αναγνωρίστηκε για τη δημιουργικότητα και τη συνέργεια που ανέδειξε.

Η συμμετοχή μας στο eTwinning αποτέλεσε μια ανεκτίμητη εμπειρία μάθησης για όλους μας – παιδιά και εκπαιδευτικούς – και ανανεώνουμε την επιθυμία μας να συνεχίσουμε με παρόμοια έργα και στο μέλλον!

Περιγραφή του Προγράμματος eTwinning

Η προσχολική ηλικία αποτελεί την πιο κρίσιμη φάση για τη νοητική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, καθώς κατά τα πρώτα έξι χρόνια τίθενται τα θεμέλια για την μελλοντική τους εξέλιξη. Κάθε εμπειρία και κάθε υλικό αποτελεί αφορμή για μάθηση.

Σκοπός του Προγράμματος

Το πρόγραμμα στοχεύει στην ενίσχυση βασικών δεξιοτήτων, όπως η επίλυση προβλημάτων, η αιτιολόγηση και η σύνδεση αιτίου-αποτελέσματος μέσα από τη μαθηματική σκέψη. Εστιάζει στην προσέγγιση της μάθησης μέσα από το παιχνίδι και την εμπειρία, υποστηρίζοντας όλα τα παιδιά ανεξαρτήτως μαθησιακού στυλ. Επιδιώκει επίσης την ενδυνάμωση κοινωνικών, γνωστικών, γλωσσικών και κινητικών δεξιοτήτων, αλλά και την καλλιέργεια της συνεργασίας και της δημιουργικότητας.

Στόχοι

  • Ανάπτυξη της λογικής σκέψης και της παρατήρησης του περιβάλλοντος.
  • Ενίσχυση δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων της καθημερινής ζωής.
  • Ενθάρρυνση της δημιουργικής και ανακαλυπτικής σκέψης.
  • Εξοικείωση με έννοιες όπως η καταμέτρηση, η μέτρηση, η παρατήρηση και η ανάγνωση απλών γραφημάτων.
  • Κατανόηση της σχέσης μέρους-όλου.
  • Ενίσχυση της έκφρασης μέσω δημιουργικών τρόπων.
  • Καλλιέργεια της συνεργασίας, της ενεργητικής συμμετοχής και της μάθησης μέσα από βιώματα.

Διάρκεια και Δραστηριότητες

Το έργο υλοποιήθηκε από τον Σεπτέμβριο 2024 έως τον Μάρτιο 2025 και απευθυνόταν σε παιδιά 3–6 ετών. Οι εταίροι συνεργάστηκαν σε κοινό σχέδιο εργασίας με ανταλλαγή ιδεών και συνδιοργάνωση δραστηριοτήτων, εστιάζοντας σε μαθηματικές έννοιες όπως αριθμός, σχήμα, ποσότητα, μέγεθος, θέση στον χώρο και χρόνος.

Σχηματίστηκαν μικτές ομάδες, όπου κάθε μήνα οργανώνονταν και υλοποιούνταν κοινές δραστηριότητες, προσαρμοσμένες στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών. Οι γονείς συμμετείχαν ενεργά, ενισχύοντας τον δεσμό σχολείου-οικογένειας. Οι δράσεις παρουσιάζονταν στο Twinspace και αξιοποιήθηκαν σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία (Web 2.0). Η επικοινωνία μεταξύ των συνεργατών και των παιδιών ενισχυόταν μέσα από διαδικτυακές συναντήσεις.

Σεπτέμβριος: Η Αρχή της Συνεργασίας

Ο Σεπτέμβριος ήταν αφιερωμένος στη γνωριμία και στη δημιουργία δεσμών μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών και σχολείων. Πραγματοποιήσαμε τις εξής δραστηριότητες:

Γνωριμία Εκπαιδευτικών: Οι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν τον εαυτό τους στους εταίρους του έργου.

Χάρτες – Πού βρισκόμαστε; Τα παιδιά γνώρισαν τις χώρες και τα σχολεία των συνεργατών μέσω χαρτών και φωτογραφιών.



Παρουσίαση Σχολείων και Μαθητών: Κάθε σχολείο παρουσίασε την τάξη του και τους μικρούς μαθητές του.

Αρχική Διερεύνηση (Pre-test): Διεξήχθησαν αρχικά ερωτηματολόγια σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς για την καταγραφή των αρχικών γνώσεων και απόψεων σχετικά με το αντικείμενο του έργου. Τα αποτελέσματα αναλύθηκαν από κοινού.

Σχεδιασμός Λογότυπου: Τα παιδιά συμμετείχαν σε δημιουργικές δραστηριότητες για τον σχεδιασμό του λογότυπου του έργου και ακολούθησε ηλεκτρονική ψηφοφορία για την επιλογή του τελικού λογότυπου.



Η Πορεία του Προγράμματος Μήνα με τον Μήνα

Καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, κάθε μήνας ήταν αφιερωμένος σε διαφορετικές μαθηματικές έννοιες, μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες, συνεργασίες και ψηφιακά εργαλεία:

Οκτώβριος – Αριθμοί:

Τα παιδιά εξερεύνησαν τον κόσμο των αριθμών μέσα από διαθεματικές δραστηριότητες, ψηφιακά παιχνίδια, συνεργατικές δράσεις και συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα (Code Week).






Νοέμβριος – Γεωμετρικά Σχήματα:

Οι μαθητές γνώρισαν και έπαιξαν με σχήματα μέσα από εικαστικά, κατασκευές, ομαδικές εργασίες και εκπαιδευτικά παιχνίδια, τόσο δια ζώσης όσο και ψηφιακά.







Δεκέμβριος – Ποσότητα:

Μέσα από συγκρίσεις, μετρήσεις και καθημερινές εμπειρίες, τα παιδιά κατανόησαν την έννοια της ποσότητας. Παράλληλα, αντάλλαξαν ευχετήριες κάρτες με τα συνεργαζόμενα σχολεία για τις γιορτές.







Ιανουάριος – Διάσταση:

Δραστηριότητες σχετικές με μέγεθος, μήκος και όγκο ενίσχυσαν την αντίληψη των μαθητών για τις διαστάσεις. Οι εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν σε ομάδες και παρουσίασαν υλικό που δημιούργησαν.



 


 



Φεβρουάριος – Κατεύθυνση και Θέση στον Χώρο:

Παιχνίδια, διαδρομές, κρυμμένοι θησαυροί και άλλες δημιουργικές προσεγγίσεις βοήθησαν τα παιδιά να κατανοήσουν έννοιες όπως "πάνω", "κάτω", "μπροστά", "πίσω" κ.ά.






Μάρτιος – Χρόνος:

Τα παιδιά ασχολήθηκαν με την έννοια του χρόνου και συμμετείχαν στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας του Π, δημιουργώντας αφίσες και κοινά προϊόντα με τους εταίρους.



Τελικά Προϊόντα και Συνεργασίες

Στο πλαίσιο του προγράμματος δημιουργήθηκαν από κοινού τα εξής προϊόντα:

  • Βιβλίο Δραστηριοτήτων για τους Αριθμούς και τα Σχήματα
  • Βίντεο για την Κατεύθυνση και τη Θέση στον Χώρο
  • Αφίσα για την Ημέρα του Π (14 Μαρτίου)
  • Ψηφιακό παραμύθι “Journey to the Fun Math Planet”
  • Εικονική Έκθεση των Δραστηριοτήτων μας
  • Αφίσα για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου
  • Εορτασμός της Ημέρας eTwinning (9 Μαΐου)

Τέλος, πραγματοποιήθηκαν τελικές αξιολογήσεις με ερωτηματολόγια σε παιδιά και εκπαιδευτικούς, ενώ η συνεργασία μεταξύ σχολείων αποτέλεσε αναπόσπαστο κομμάτι της επιτυχίας του έργου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ανάρτησή μου

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΜΑ!