Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2022

’ΨΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ…ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΟΥ ΚΑΘΕ ΑΛΗΘΕΙΑ.’’

 

ΔΡΑΣΗ1

Με σχήματα και γραμμές στους ήρωες του Αισώπου δίνουμε μορφές.

Τα παιδιά χωρίζονται σε 4 ομάδες ανά 2 ζεύγη ομάδων .Τους δίνονται γεωμετρικά σχήματα και καλούνται να συνθέσουν τους δύο ήρωες της ιστορίας. Μετά από πειραματισμούς για τη σύνθεση  και διαπραγματεύσεις  ιδού οι δύο ήρωες της κάθε ομάδας. Όχι δεν τα βλέπουμε διπλά .Η κάθε ομάδα δημιουργεί το δικό της ζεύγος σχηματοηρώων.










Τί να συζητάνε άραγε οι δυο τους;Ιδού τί σκεφτήκαμε!

ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ









ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ










ΔΡΑΣΗ 2

Όλοι οι ήρωες μαζί….μια ιστορία απ’ την  αρχή.

 Για να θυμηθούμε τώρα τους ήρωες των μύθων που μας έπαιξε η θεατρική ομάδα. Ποιος  σας άρεσε περισσότερο ;γιατί; ποιο στοιχείο του χαρακτήρα του θαυμάσατε;

ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Τί θα λέγατε αν τρύπωναν στο παραμύθι μας (Το λιοντάρι και το ποντίκι) αυτοί οι διαφορετικοί και μοναδικοί ήρωες; Πώς θα εξελίσσονταν άραγε η ιστορία;

ΛΥΣΗ

Χωριζόμαστε σε δύο ομάδες, μοναδικό ερέθισμα οι εικόνες των ηρώων που επιλέγουν τα παιδιά. Δυο καινούργιοι μύθοι θα ξεπηδήσουν σε λιγάκι.

 

1ος ΜΥΘΟΣ

Τίτλος: Τα ζώα παίζουν κρυφτό

Μια φορά και ένα καιρό ζούσε ένα λιοντάρι που όλη μέρα κοιμόταν. Μια  μέρα λοιπόν έτσι που κοιμόταν γλυκά ένα ποντικάκι τον ενόχλησε. Θες να παίξουμε μαζί βασιλιά μου, είπε το ποντικάκι. Ναι, απάντησε το λιοντάρι. Στη παρέα τους κοντά ήρθε ένας τζίτζικας και ένα μυρμήγκι. Όλοι μαζί διάλεξαν να παίξουν κρυφτό. «Ποιος θα φυλάει»; Ρώτησε το τζιτζίκι. «εγώ», «εγώ» πετάχτηκε ο ποντικός. Τρέχουν τζιτζίκι και μυρμήγκι να κρυφτούν πίσω από τα χόρτα. Το λιοντάρι που ήταν μεγάλο δεν έβρισκε κρυψώνα και καθώς έψαχνε συνάντησε ένα άλλο λιοντάρι και μια αλεπού. Τους ρώτησε «Παίζουμε κρυφτό. Θέλετε να κρυφτούμε στη φωλιά μου για να μην μας βρουν ποτέ;»  «Ναι» είπε το δεύτερο λιοντάρι αλλά η πονηρή αλεπού μαρτύρησε την κρυψώνα στο ποντίκι και εκείνο τους βρήκε όλους. «Φτου φτου σας βρήκα όλους». Έτσι τέλειωσε το παιχνίδι τους.

2ος μύθος

Τίτλος: Φίλοι στο δάσος

Μια φορά πολύ παλιά σε ένα δάσος μακρινό ζούσαν δυο φίλοι, το λιοντάρι και το ποντίκι. Στο ίδιο δάσος ζούσε ένας λέλεκας και μια αλεπού δίπλα στο ποτάμι για να βρίσκουν ψάρια να τρώνε. Εκεί κοντά ένας γάιδαρος κουβαλούσε στη πλάτη του βαρύ φορτίο και σταμάτησε να ξεκουραστεί. Το αφεντικό του έλεγε να κουβαλήσει κι άλλο. «Κουράστηκα πια, άσε με ήσυχο να πάω στους φίλους μου». Όλοι μαζί γίνανε φίλοι και παίξανε παρέα. Μετά από λίγο το ποντικάκι πήγε στην οικογένεια του να κοιμηθεί γιατί η μαμά του το φώναξε. Έμεινε το λιοντάρι παρέα με την αλεπού και το λέλεκα. Φάγανε όλοι μαζί ψάρια που πιάσανε από το ποτάμι. Έτσι ζήσανε αυτοί καλά και εμείς  καλύτερα.

 









ΔΡΑΣΗ 3

Ας γίνουμε κι εμείς παραμυθάδες να δημιουργήσουμε τη δική μας ιστορία. Χρησιμοποιώντας τα ζώα από τους μύθους που διαβάσαμε και είδαμε τα παιδιά χωρίστηκαν σε 3 ομάδες. Οι συντονιστές των ομάδων διάλεξαν από δύο ζώα και η προσπάθεια δημιουργίας της δικής τους ιστορίας ξεκίνησε. Όταν και οι 3 ομάδες ολοκλήρωσαν μαζεύτηκαν στην ολομέλεια και αφηγήθηκαν το παραμύθι τους:

Το λιοντάρι και το λελέκι




Κάποτε ένα λιοντάρι κι ένα λελέκι ήταν φίλοι και μαζεύτηκαν στο σπίτι του λελεκιού να φάνε. Αφού έφαγαν πήγαν βόλτα στο δάσος να βρουν τους φίλους τους και να πάνε στο σχολείο όλοι μαζί. Στο σχολείο πέρασαν τέλεια, γιατί το αγαπάνε πάρα πολύ. Όταν σχόλασαν, τους πήραν οι γονείς τους και πήγαν στην πλατεία να παίξουν στις κούνιες. Μέχρι το βράδυ έπαιζαν οι δυο τους. Όταν οι γονείς τους φώναξαν ότι έπρεπε να φύγουν το λελέκι και το λιοντάρι έδωσαν ραντεβού την επόμενη μέρα στο αγαπημένο τους σχολείο.

 Ο τζίτζικας και το ποντίκι





















Μία αλεπού κι ένα μυρμήγκι ήταν φίλοι κολλητοί. Ένα πρωί πήγαν να βρουν και τους άλλους φίλους του δάσους και να πάνε στην παιδική χαρά. Είχε όμως τόσο καλή μέρα που αποφάσισαν να πάνε στη θάλασσα για μπάνιο. Πήραν χυμούς, καπέλα, σωσίβια, ομπρέλες και φαγητό και ξεκίνησαν. Η αλεπού και το μυρμήγκι διασκέδασαν πάρα πολύ. Βουτιές πολλές και παιχνίδια. Όταν άρχισε να βραδιάζει επέστρεψαν σπίτι τους κουρασμένοι αλλά χαρούμενοι.

 

ΔΡΑΣΗ 4

Ποιος μύθος μας άρεσε περισσότερο; Αφορμή  να δημιουργήσουν τα παιδιά μόνα τους έναν πίνακα διπλής εισόδου. Αφού εξηγούμε τι είναι, για ποιο λόγο τον φτιάχνουμε και βλέπουμε παραδείγματα παίρνουμε χάρακες (γιατί κυρία με τον χάρακα θα βγουν ίσιες οι γραμμές), μαρκαδόρους (για να είναι όμορφος και πολύχρωμος). Πόσες στήλες θέλουμε; Πόσες γραμμές; Και ξεκινάμε. Τον σχηματίζουν, γράφουν τα ονόματά τους, τους τίτλους των μύθων. Τώρα όμως σε ποιο κουτάκι θα βάλω σταυρό; Στην αρχή δυσκολεύονται να βρουν απάντηση όμως προσπαθώντας ο καθένας και διαφωνώντας τελικά βρίσκουν τον τρόπο με τη βοήθεια ερωτήσεων της εκπαιδευτικού. «Πρώτα ποιο κουτάκι τι πρέπει να βρεις;» «Μετά;» «Σε ποιο κουτάκι συναντιούνται;» «Πώς θα το βρεις χωρίς να μπερδευτείς;»….. Τελικά βρίσκουν το όνομά τους και σέρνουν το δάχτυλό τους στην ίδια ευθεία μέχρι να φτάσουν κάτω από τον αγαπημένο τους μύθο.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ανάρτησή μου

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΜΑ!