Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2025

🇬🇷 Μαθαίνουμε για την Ελλάδα μας και το ΟΧΙ των Ελλήνων

 

Με αφορμή την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου που πλησιάζει και την επικείμενη επίσκεψή μας στο Πολεμικό Μυσείο, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν σε μια σειρά βιωματικών δραστηριοτήτων που στόχο είχαν να γνωρίσουν με τρόπο προσιτό και δημιουργικό τα ιστορικά γεγονότα, αλλά και να κατανοήσουν βαθύτερες έννοιες όπως η ελευθερία, η ειρήνη και η δύναμη του ΟΧΙ.

Η μαθησιακή διαδικασία ξεκίνησε με τον χάρτη της Ελλάδας. Τα παιδιά παρατήρησαν τη μορφή της χώρας μας, τα βουνά, τις θάλασσες και τα νησιά της. Με ενθουσιασμό εντόπισαν τη Θεσσαλονίκη, αφού τους δόθηκαν οδηγίες από τις εκπαιδευτικούς για τον τρόπο: «Στην αρχή βρίσκουμε τα τρία πόδια της Χαλκιδικής και λίγο πιο πάνω η πόλη μας». 



Στη συνέχεια, τα παιδιά συμμετείχαν σε μια δραστηριότητα γλωσσικής έκφρασης και καταγραφής, απαντώντας στην ερώτηση:

«Τι έχει ΠΟΛΥ η Ελλάδα;»

Οι απαντήσεις τους κατέκλυσαν τον ασπροπίνακα: ομορφιά, νησιά, ψάρια, νόστιμα φαγητά, θάλασσα, ήλιο, παιδιά που παίζουν, πλοία, , μπλε, πουλιά, άσπρα σύννεφα, πάρκα, μία σημαία, ουράνιο τόξο, παραλίες, δάση, φως, εκκλησάκια.



Στη συνέχεια, οι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν τον χάρτη της Ευρώπης και μαζί εντοπίσαμε την Ελλάδα, την Ιταλία και τη Γερμανία. Ακολούθησε η αφήγηση της ιστορίας του πολέμου Ελλάδας–Ιταλίας, ο οποίος ξεκίνησε για «όλα αυτά τα πολλά ωραία» που έχει η Ελλάδα και στη συνέχεια της Γερμανικής εισβολής, με διαδραστικό τρόπο: οι εκπαιδευτικοί ζωντάνεψαν τα γεγονότα μέσα από λόγο, κίνηση και ήχους, κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών προκειμένου να κατανοήσουν τη διαδοχή των γεγονότων.

Έπειτα, τα παιδιά παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο, άκουσαν επετειακά τραγούδια, απάντησαν σε ερωτήσεις κατανόησης και μέσα από τον διάλογο οδηγήθηκαν να ανακαλύψουν και να εστιάσουν στη σημασία των λέξεων «ΟΧΙ» και «ΑΕΡΑ». Συζητήσαμε για τη δύναμη της φωνής και των λόγων των Ελλήνων εκείνης της εποχής, ενώ τα παιδιά προσπάθησαν να αναγνωρίσουν και να εντοπίσουν τα γράμματα των δύο αυτών λέξεων. Στον πίνακα, σχηματίσαμε μαζί το Ο – Χ – Ι και το Α – Ε – Ρ – Α, καλλιεργώντας με παιγνιώδη τρόπο δεξιότητες αναγνωστικής επίγνωσης, φωνολογικής ανάπτυξης και γλωσσικής παρατήρησης.

Η δράση ολοκληρώθηκε με μια συζήτηση αξιών. Με αφορμή τη λέξη «ΟΧΙ», τα παιδιά εξέφρασαν τις δικές τους σκέψεις απαντώντας στην ερώτηση:

«Σε τι θα πούμε ΟΧΙ;»

-Στον πόλεμο, στα χτυπήματα, στις φωτιές, στον θάνατο, στις κλωτσιές, στη ζάχαρη, στους κλέτες, στις βόμβες, στις φωνές, στα όπλα, στα ακατάλληλα παιχνίδια, στα κλειστά σχολεία, στο διάβασμα, στην τηλεόραση, στο τάμπλετ, στο κινητό, στο Playstation, στους ξένους, στα ανθυγιεινά φαγητά, στη ρύπανση/μόλυνση της γης, στα σκουπίδια.



Μέσα από τις απαντήσεις αυτές, φάνηκε ξεκάθαρα πως τα παιδιά μετέφεραν το ιστορικό μήνυμα στο σήμερα, συνδέοντάς το με αξίες ζωής και ενίσχυσης της ενεργής πολιτειότητας. Αναδείχτηκε το νόημα της επετείου με τρόπο σύγχρονο και ουσιαστικό.

Οι δράσεις δεν περιορίστηκαν στη γνώση των γεγονότων, αλλά λειτούργησαν ως παιδαγωγικό ταξίδι αξιών. Μέσα από χαρτογράφηση, αφήγηση, συζήτηση και γραφή, τα παιδιά ενεργοποίησαν τη σκέψη, τη συναισθηματική συμμετοχή και την αξιακή καλλλιέργεια.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ανάρτησή μου

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΜΑ!