
Η παραμονή στο ολοήμερο αίρει μεγάλο ενδιαφέρον για τις διατροφικές μας συνήθειες. Έτσι, ορμώμενοι οι εκπαιδευτικοί από πολλούς μαθητές, οι οποίοι είχαν στο μεσημεριανό τους φαγητό τραχανά, αποφάσισαν να οργανώσουν και να υλοποιήσουν την παρούσα θεματική προσέγγιση.
Λίγα λόγια για αυτή την υπερτροφή:
Ο τραχανάς είναι ένα είδος ζυμαρικού που συνήθως παρασκευάζεται από αλεύρι και γάλα ή γιαούρτι. Μάλλον προέρχεται από την λέξη τραγός/τραγανό» (τραγανό). Ο τραχανάς έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διατροφή των προηγούμενων γενεών γιατί εκτός από τη διατροφική του αξία αποτελούσε και οικονομική λύση, ιδιαίτερα σε περιόδους πολέμου και κρίσης. Ωστόσο, η τελευταία δεκαετία έχει γίνει γκουρμέ και χρησιμοποιείται σε διεθνή πιάτα σεφ!
Δραστηριότητα 1η: Οι εκπαιδευτικοί ζητούν από κάποιο μαθητή να γράψει στον πίνακα τη λέξη «ΤΡΑΧΑΝΑΣ».
Τα νήπια προσπαθούν να τη διαβάσουν. Θέτουν το ερώτημα: Τί γνωρίζετε για τον τραχανά; Οι μαθητές λένε ό,τι γνωρίζουν. Οι εκπαιδευτικοί ρωτούν αν θέλουν να φτιάξουν τα ίδια τραχανά. Η ιδέα τους ενθουσίασε! Οι εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν τα υλικά: Γάλα, αλεύρι, αβγό σιμιγδάλι,
Στον πίνακα τα νήπια με την βοήθεια των εκπαιδευτικών καταγράφουν τα υλικά. (Άσκηση γραφής)
Μόλις ολοκληρωθεί η καταγραφή, τα νήπια διαβάζουν ό,τι έγραψαν και βάζουν ✔️, ώστε να βεβαιωθούν ότι έχουν τα απαιτούμενα υλικά. (Άσκηση ανάγνωσης)
Η εκπαιδευτικός ενθαρρύνει τους μαθητές να μετρήσουν τα υλικά και να τα ρίξουν στην λεκάνη. Τα νήπια μετρούν, υπολογίζουν και ρίχνουν τα υλικά σε μία μεγάλη λεκάνη. (Άσκηση μαθηματικών).
Πείραμα: Οι εκπαιδευτικοί ζητούν από τα παιδιά να τους πουν: Τί θα συμβεί στο γάλα, στο αβγό αν προσθέσουμε το αλεύρι και το σιμιγδάλι; Τα παιδιά διατυπώνουν τις υποθέσεις τους. Τα περισσότερα είπαν ότι δε θα συμβεί τίποτα. Κάποια είπαν ότι θα γίνει ζυμάρι (δηλαδή στερεό, θα αλλάξει σύσταση). Ακολούθησε η επαλήθευση και το πείραμα. Οι μαθητές διαπίστωσαν ότι το γάλα (υγρό) αν τοποθετηθεί το αλεύρι, θα αλλάξει μορφή (θα γίνει στερεό). Τέλος διατύπωσαν λειτουργικούς ορισμούς: πχ Αν σε ένα υγρό βάλουμε κάτι σαν σκόνη, όπως αλεύρι θα γίνει ζυμάρι (εννοώντας στερεό).(Άσκηση φυσικής)
Το ζυμάρι είναι έτοιμο. Κάθε νήπιο παίρνει μία μπαλίτσα, την πλάθει και την αφήνει στον ήλιο για να στεγνώσει τελείως.
Παρουσιάζουν οι εκπαιδευτικοί το κόσκινο: Στην ερώτηση: Τί θα κάνουμε με αυτό το εργαλείο κάποια νήπια απάντησαν: «θα τρίψουμε το ζυμάρι όταν ξεραθεί»

Στη συνέχεια ένα νήπιο μέτρησε όλα τα παιδιά και αποφάσισαν ότι για να είναι δίκαιο θα πρέπει να τον μοιραστούν τον τραχανά. Έτσι αποφάσισαν να γεμίσουν τόσες συσκευασίες όσα είναι τα παιδιά. (Ασκήσεις μαθηματικών- διαίρεση, άσκηση προφορικού λόγου)
Δραστηριότητα 5η: Φύλλο εργασίας/ αξιολόγησης γλώσσας και πολλαπλών επιλογών. Δόθηκαν από τις εκπαιδευτικούς διαφοροποιημένα φύλλα εργασίας, ώστε να διαπιστώσουν τι αποκόμισαν από την θεματική προσέγγιση οι μαθητές. Τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου