Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2022

Μικροί παρασκευαστές ελιάς (Μέρος 2ο)


 

Δραστηριότητα 1η: Όλο αυτό το διάστημα οι μαθητές παρατηρούσαν τις αλλαγές που συνέβαιναν στις ελιές και τώρα ήρθε η στιγμή να τις ξεχωρίσουν, να τις συσκευάσουν και φυσικά να καταγράψουν τις παρατηρήσεις τους (ως προς το χρώμα, τη γεύση, τα υλικά, με τα οποία συντηρήθηκαν).
(Μελέτη φυσικού περιβάλλοντος)


 
Δραστηριότητα 2η: Οι εκπαιδευτικοί πρότειναν να πολτοποιήσουν κάποιες από τις ελιές και να τις δώσουν άλλη μορφή. Πώς μπορεί να επιτευχθεί κάτι τέτοιο; Τα νήπια προτείνουν τρόπους βασιζόμενα στην εμπειρία τους. Κατέληξαν στο μίξερ. Οι εκπαιδευτικοί θέτουν σχετικές ερωτήσεις προς προβληματισμό: τί θα συμβεί στις ελιές όταν μπουν στο μίξερ; Θα τις βάλουμε ολόκληρες; Μήπως πρέπει πρώτα να αφαιρέσουμε το κουκούτσι; Κτλ
(Φυσικές επιστήμες)


Τα νήπια παρατηρούν το πολτοποιημένο προϊόν και συμμετέχουν σε αυτό όλες οι αισθήσεις τους (αφή, γεύση, όσφρηση, γεύση, όραση). 

Δραστηριότητα 3η: Κάποιοι από τους μαθητές αναλαμβάνουν να μοιράσουν στα κουτάκια από 1 πράσινη, από μία μαύρη ελιά και από μία κουταλιά πάστα ελιάς (μαθηματικά: διαίρεση).


Δραστηριότητα 4η: Οι εκπαιδευτικοί μοιράζουν αυτοκόλλητες ετικέτες, στις οποίες τα νήπια καλούνται να γράψουν τη λέξη: ΕΛΙΕΣ, όπως αυτά νομίζουν. Τα περισσότερα νήπια τα κατάφεραν μόνα τους, τα προνήπια αντέγραψαν τη λέξη με τη βοήθεια των νηπίων.



Δραστηριότητα 5η: Μέτρηση βάρους/ ποσοτήτων
Οι εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν στα παιδιά μία ζυγαριά κουζίνας. Έχετε δει ποτέ κάρι τέτοιο; Τί μπορεί να είναι; Τί μετράμε σε αυτό; Γιατί; Τί μας δείχνει; Τα νήπια καλούνται να απαντήσουν στα παραπάνω ερωτήματα και έρχονται σε επαφή με νέο λεξιλόγιο και νέες έννοιες (ζυγαριά, μέτρηση, ποσότητες, βάρος κτλ)



Κάποιος μαθητής αναφέρει ότι με αυτό το εργαλείο μετράμε το βάρος και το βάρος το μετράμε σε κιλά.
 Κάποιο άλλο παιδί αναφέρει ότι «λιγότερο από τα κιλά έχουμε τα γραμμάρια». Οι εκπαιδευτικοί γράφουν τις νέες έννοιες στον πίνακα…


Οι μαθητές ζυγίζουν όσες ελιές θέλουν κάθε φορά και γράφουν τα γραμμάρια στον πίνακα.




(Μαθηματικά: μέτρηση ποσοτήτων, βάρους)

Δραστηριότητα 6η: Ο μύθος της ελιάς
Οι εκπαιδευτικοί αφηγήθηκαν στα παιδιά έναν παραδοσιακό μύθο για την ελιά, όπου τονίζεται η αξία του δέντρου και κατ’ επέκταση του καρπού. Ακολούθησαν πραγματολογικές ερωτήσεις.



Παρόμοια διαδικασία ακολουθήθηκε και με το λάδι. Αρχικά οι μαθητές παρακολούθησαν βίντεο από ένα ελαιοτριβείο και είδαν τον τρόπο παραγωγής του λαδιού. 
Στη συνέχεια μοίρασαν το λάδι, που μας έφερε ο Ντίνος  σε μπουκάλια και το ζύγισαν. 


 

Τέλος έγραψαν τη λέξη «ΛΑΔΙ» σε ετικέτες και τις κόλλησαν στα μπουκάλια. 



 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ανάρτησή μου

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΜΑ!