Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2022

Αφορμή μία επίσκεψη, αφορμή μία γιορτή

 

Η επίσκεψή μας στην 113 ΠΤΜ Θεσσαλονίκης ήταν η αφορμή να ασχοληθούμε γενικότερα με τις «πτήσεις».

Όμως… «Τα αεροπλάνα πάντα υπήρχαν»; Οι μικροί μας μαθητές για λίγο προβληματίζονται. «ΟΧΙ» απαντούν. Αλλά… «Κυρία πότε φτιάχτηκαν»;

1.  Αναζητούμε στο διαδίκτυο πληροφορίες, διαβάζουμε βιβλία, βλέπουμε φωτογραφίες και μαθαίνουμε…

Δύο αδέλφια από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, ο Γουίλμπερ και Όρβιλ Ράιτ, παιδιά ιεροκήρυκα, χωρίς να έχουν σπουδάσει τίποτε και με επίσημο επάγγελμα τις... επισκευές ποδηλάτων, κατάφεραν και έδειξαν σε ολόκληρο τον πλανήτη πως είναι δυνατόν να υπάρξει μια μηχανή που πετά! Μια χειμωνιάτικη ημέρα του καθόλου μακρινού 1903 πραγματοποιήθηκε η πρώτη πτήση! Στις 17 Δεκεμβρίου το αεροπλάνο με πιλότο τον Όρβιλ ήταν έτοιμο να απογειωθεί. Μετά από 12 δευτερόλεπτα στον αέρα προσγειώθηκε απόλυτα ασφαλές. Αναγνωρίστηκαν ως «οι πρώτοι που πραγματοποίησαν μια σταθερή και ελεγχόμενη πτήση με δύναμη βαρύτερη του αέρα».

2.  Πώς μπορούμε να φτιάξουμε το δικό μας αεροπλάνο;

Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες. Η κάθε ομάδα επιλέγει τα υλικά που θέλει να χρησιμοποιήσει, συνεργάζεται και…. 

 

Τα αεροπλάνα  είναι έτοιμα.




3.  Για να πάμε πιο παλιά! Στην ελληνική μυθολογία και στον μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου.

Η εκπαιδευτικός ξεκινάει την αφήγηση και σταματάει στο σημείο όπου ο Μίνωας τους φυλακίζει. Τίθεται το ερώτημα: «Αν ήσουν εσύ στη θέση του Δαίδαλου με ποιο τρόπο θα δραπέτευες από τον πύργο;» Τα νήπια σκέφτονται για να βρουν λύση στο πρόβλημα. Απαντήσεις ρεαλιστικές απαντήσεις φανταστικές αλλά όλες μοναδικές.

4.  Το ταξίδι του Δαίδαλου και του Ίκαρου από την Αθήνα στην Κρήτη και τέλος στην Ικαρία ευκαιρία για τη χρήση του χάρτη.

Τα παιδιά εντοπίζουν την Αθήνα, την Κρήτη, την Ικαρία αλλά και τη Θεσσαλονίκη στο χάρτη της Ελλάδας. Η εκπαιδευτικός χωρίζει τον χάρτη σε τετράγωνα και το πρώτο ταξίδι του εκπαιδευτικού μας ρομπότ ξεκινάει. Χωρίζονται σε ζευγάρια (τα νήπια ήταν εξοικειωμένα από πέρσι οπότε βοηθάνε τα καινούρια μας παιδιά) Το κάθε ζευγάρι επιλέγει τη δική του αφετηρία και προορισμό ανάμεσα στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη και Ικαρία.

Στη συνέχεια σχεδιάζουν στο χάρτη τη διαδρομή, προγραμματίζουν το ρομποτάκι και το ταξίδι ξεκινάει.

 

 
5.  Οι φυσικές επιστήμες πάντα ενθουσιάζουν τα παιδιά.

Το κερί που χρησιμοποίησε ο Δαίδαλος έλιωσε από τη ζέστη. Τι άλλο λιώνει στη ζέστη;

Σε ένα ταψί τοποθετούμε: ένα ξύλινο τουβλάκι, ένα κέρμα, μία μαστίχα, ένα φλυτζάνι, ένα κερί, ένα κομμάτι σοκολάτα, ένα αυτοκινητάκι. Τοποθετούμε το ταψί στο φούρνο.

Δίνεται στα παιδιά ένα φύλλο εργασίας. Στην ολομέλεια συζητάμε και ο καθένας ζωγραφίζει τα υλικά και ποιο υποθέτει ότι θα λιώσει. 

Στον ασπροπίνακα καταγράφουμε για κάθε υλικό πόσοι θεωρούν ότι θα λιώσει.

Βγάζοντας το ταψί παρατηρούν και συμπεραίνουν τελικά ποια έλιωσαν. Τα ζωγραφίζουν και τα καταγράφουν.


6.  Πώς φαντάζομαι το δικό μου Φύλακα Άγγελο.

Η μεγάλη γιορτή της Σύναξης των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ και όλων των Αγγέλων ήταν η αφορμή να αναρωτηθούμε πώς είναι άραγε ο δικός μου Φύλακας Άγγελος; Τον αναπαριστούν στο χαρτί. Με το αποτύπωμα των χεριών τους σχηματίζουν τα φτερά. 

Ας αξιοποιήσουμε και την ιδέα του Δαίδαλου. Ρίχνουν λίγες σταγόνες κερί στο αποτύπωμα των χεριών και κολλάνε τα φτερά.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ανάρτησή μου

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΜΑ!