Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2022

ΜΙΚΡΟΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΕΛΙΑΣ (Μέρος 1ο)



                
 Ο ήλιος ο ηλιάτορας

Οδυσσέας Ελύτης 

(…)

Εσείς στεριές και θάλασσες

τ’ αμπέλια κι οι χρυσές ελιές

ακούτε τα χαμπέρια μου
μέσα στα μεσημέρια μου

«Σ’ όλους τους τόπους κι αν γυρνώ
μόνον ετούτον αγαπώ!»

(…)

Με αφορμή τις Ελιές, που έφερε μαθητής μας από το κτήμα του παππού του ξεκίνησε η νέα δράση του ολοήμερου τμήματος.

Μέθοδος: η προσέγγιση του θέματος θα γίνει με την βιωματική μέθοδο (learning by doing, του Dewey), η οποία συμβάλλει στην ουσιαστική οικοδόμηση της γνώσης.

Ανίχνευση προηγούμενων γνώσεων: Τα νήπια συγκεντρώθηκαν κάτω από την ελιά του σχολείου μας, την οποία παρατήρησαν. Τί καρπό βγάζει το συγκεκριμένο δέντρο; Πότε τον μαζεύουμε; Μπορούμε τον καρπό να τον καταναλώσουμε απ’ ευθείας από το δέντρο; (Μελέτη περιβάλλοντος)


Τα νήπια δοκιμάζουν ωμή ελιά (από αυτές που έφερε ο συμμαθητής τους). Διαπιστώνουν ότι είναι πικρή. «Μα οι ελιές που μου δίνει η μαμά δεν έχουν τέτοια γεύση» λέει μία μαθήτρια. «Εμένα ο παππούς μου τις βάζει σε νερό και μετά έχουν άλλη γεύση», λέει ένας μαθητής. 


(Σε αυτό το στάδιο τα νήπια αναφέρουν γεύσεις όπως: γλυκό, πικρό, ξινό, αλμυρό).

Δράση 1η: Παρασκευή ελιάς από τους μαθητές. 

Οι εκπαιδευτικοί θέτουν το ερώτημα: Με ποιον τρόπο ή τρόπους μπορούμε να κάνουμε τις ελιές ώστε να είναι νόστιμες; Τα νήπια προτείνουν: νερό, αλάτι, λάδι, ξύδι… και άλλα. (Βλέπει κανείς, ότι μπορούν να ξεχωρίσουν ποια είναι τα υλικά για την παρασκευή της Ελιάς βασιζόμενα στην εμπειρία τους). 




Τα νήπια καταγράφουν τα υλικά, που θα χρειαστούν στον πίνακα. (Άσκηση γλώσσας).


Οι εκπαιδευτικοί προτείνουν τρεις τρόπους παρασκευής:

-Με αλάτι

- Να τις χαράξουν και να βάλουν αλάτι και νερό.

- Μόνο με νερό

Σε αυτό το στάδιο γίνεται η επιλογή του σκεύους συγκέντρωσης του καρπού. Η εκπαιδευτικός δείχνει μία κατσαρόλα, ένα χάρτινο κουτί, ένα πλαστικό μπουκάλι, ένα γυάλινο βάζο.



Οι μαθητές επιλέγουν το γυάλινο βάζο και το πλαστικό μπουκάλι γιατί όπως μας είπαν από εκεί επιτρέπεται να μπαίνει ο ήλιος αλλά και οι ελίτσες να βλέπουν έξω!! (Φυσικές επιστήμες)

Από εδώ και πέρα ξεκινάει η παρατήρηση και πλήθος βιωματικών δραστηριοτήτων! 

Stay tuned! 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ανάρτησή μου

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΜΑ!